بحث مخصص من جوجل فى أوفيسنا
Custom Search
|
-
Posts
960 -
تاريخ الانضمام
-
تاريخ اخر زياره
-
Days Won
1
jo_2010 last won the day on يناير 8
jo_2010 had the most liked content!
السمعه بالموقع
135 Excellentعن العضو jo_2010

البيانات الشخصية
-
Gender (Ar)
ذكر
-
Job Title
تحالبل طبية
-
البلد
مصر القاهرة
-
الإهتمامات
الكمبيوتر الفوتوشوب برمجة اكسيس
اخر الزوار
7527 زياره للملف الشخصي
-
تشرف وتنور مصر الف مليون سلامة على حضرتك
-
معلمى الفاضل واستاذى الجليل kkhalifa1960 القاعدة تعمل بصورة اكثر من رائعة لكن لو حضرتك فتحت القاعدة المرسلة لحضرتك هاتفهم قصدى وهو ان المريص يوسف يوسف حضر لعمل تحليل سكر بتاريخ 1/1/2026 وعمل تحليل وطائف كبد بتاريخ 4/1/2026 وعمل اليوم 20/6/2026 تحليل سكر ووظائف كبد ظهرت النتائج السابقة بوظائف الكبد بتاريخ 4/1/2026 ولم يظهر السكر بتاريخ 1/1/2026 مع العلم بانة يعتبر اخر تحليل سكر عملة المريض وهذا مااريدة اخر تحليل مهما حتى لو تكرر زبارة المريض للمعمل لعمل تحاليل اخرى القاعدة الاولى اللى حضرتك بتتكلم عنها تظهر النتائج فيها بصورة جيدة افتح القاعدة وامسح تحليل الموجود بتاريخ 4/1/2026 من الاستعلام Qry_All_Reports وافتح اخر تقرير لن تجد تحليل السكر فية انظر الى الصور بالترتيب لتصل لحضرتك فكرتى خالص الشكر لصبرك لسعة صدرك
-
استاذى الفاضل ومعلمى الخبير kkhalifa1960 تسلم ايدك على تعبك وشرحك وسعة صدرك جعله الله فى ميزان حساناتك خالص الشكر انظر الصورة واليك القاعدة بعد التعديل فى النتائج لمشاهدة التغيرات Lab_2026-25-6-2026.rar
-
-
استاذى ومعلمى الخبير الفاضل kkhalifa1960 شكرا على الابداع منقطع النظير ولكنى لاحظت ان بعض التحاليل تظهر لها نتائج سابقة والبعض الاخر لا .انظر الصورة ملحوظة عند نقل التقرير اللى حضرتك عدلت علية الى القاعدة الاصلية لم يعمل بصورة جيدة ممكن لو تكرمت يقولى على التعديلات اللى حضرتك عملتها عشان اعدلها فى القاعدة الاصلية Lab_2026.rar
-
ملحوظة هامة اريد عند فتح التقرير لو كان المريض لة نفس التحليل بتاريخ سابق لتاريخ التحليل الخالى مثلا مريض عمل تحليل سكر بتاريخ 1/6 ومرة اخرى بتاريخ 10/6 ومرة ثالثة بتاريخ 22/6 عند فتح التقرير 1/6 لا تظهر اى نتائج سابقة وعند فتج التقرير بتاريخ 22/6 تظهر نتائج 10/6 وليس 1/6 اتمنى اكةن قدرت اوصاكم طلبى عموما انا جربت دالة =DLookUp("[FBS]","Qry_All_Reports","pname='" & [pname] & "'") اريد اضافة تاريخ اقل من تاريخ النموذج اللى فتحنا منة التقرير اريد اضافة Ddate <[Forms]![Results_Analysis]![dDate]
-
jo_2010 started following استدعاء نتيجة اخر تحليل للمريض
-
-
قوائم مختصرة ⭐ هدية ~ صانع القوائم المختصرة 2026 ⭐
jo_2010 replied to Foksh's topic in قسم الأكسيس Access
- 41 replies
-
السادة الخبراء الافاضل Foksh منتصر الانسي تعجز الكلمات عن ان تعبر عن خالص الشكر للمجهود المبذول منكما فى تحقيق حلم استخدام استخدام مربع حوار المهام بديل Mgbox إمنح تطبيقك المظهر الإحترافي بإستخدام مربع حوار المهام بديل لـ MsgBox الذى ابدع فية الخبير الفاضل منتصر الانسي شكر خاص للخبير الفاصل منتصر الانسي على حل المشكلة من خلال وحدة نمطية من ابداعاتة شكر خاص للخبير الفاصل Foksh على حل المشكلة من خلال اضافة جدول جديد من ابداعاتة محتار فى اختيار افضل اجابة لان الاجاباتين قمة فى الروعة خالص الشكر
-
توصل بالف سلامة شكرا لاهتمام حضرتك
-
معلمى الفاضل اولا انا شاكر لحضرتك انك شاركت بخبرتك مرة اخرى ومعنى هذا انك سامحت جهلى ومش زعلان منى شكرا لحضرتك الكلام الجميل اللي حضرتك كتبتة ازاى انفذه فى الجدول Tbl_Settings انا محدود الخبرة بالاكسيس امكانياتى بسيطة جدا ممكن لو تكرمت تنفذ فكرتك فى القاعدة المرسلة بالاعلي ولك خالص الاحترام والتقدير
-
وانا فى الانتظار........
-
الاساتذة الافاضل والخبراء الاعزاء خالص الشكر لكم جميعا على مساعدتكم واخص بالشكر الافاضل منتصر الانسي_ Foksh _ kkhalifa1960 خالص الشكر على علمكم الغزيز تقدم الفاضل Foksh بحل المشكلة على النموذج الاول وعندما قمت بنقل الاكواد الى القاعدة الاصلية حدثت مشكلة فى الاكواد والان الكود والووحدة النمطية التى قام بتقديمها الفاصل منتصر الانسي تعمل مع القاعدة الاصلية بصورة جيدة لكنها لاتحتغط بالرقم كقيمة افتراضية عند غلق النموذج واعادة فتحة تظهر القيمة القديمة 59 اليكم القاعدة الجديدة بعد اضافة الاكواد والوحدة النمطية ارجو العمل على القاعدة التى تم رفعها هنا وبها الاكواد والوحدة النمطية للخبير الفاضل منتصر الانسي ملحوظة هامة اذا كان غلق النموذج واعادة فتحة يساعد فى هل المشكلة تمام مفيش مشكلة Lab_small.rar
-
معلمى الخبير الفاضل foksh اعتذر لحضرتك علي تعبك ارجوك تسامحني لجهلى بالبرمجة وقلة خبرتي فى النموذج الأول اللي حضرتك أبدعت فية بعمل تعديل للقيمة الافتراضية حذفت كل النماذج الفرعية لتقليل حجم القاعدة حتى استطيع رفعها علي المنتدى ولم أكن أعلم أن هذا الحذف سوف يؤثر على الأكواد بعد استعادة النماذج الفرعية مرة اخرى وهذا جهل منى ارجوك تسامحني علي هذا الخطأ غير المقصود أكرر اعتذاري وارجوك تسامح جهلى