اذهب الي المحتوي
أوفيسنا

ابو جودي

المشرفين السابقين
  • Posts

    7329
  • تاريخ الانضمام

  • تاريخ اخر زياره

  • Days Won

    219

كل منشورات العضو ابو جودي

  1. وأنا دائما أنقل عن أساتذتى العظماء لا يوجد حماية مطلقة لذلك سأظل اردد كلماتى التى لطالما اقولها بهذا الصدد ما عى الا مسألة وقت وهذا الوقت نسبى يختلف من شخص الى اخر فى كسر الحماية ومن وجهة نظرى المتواضعة الابداع فى الية العمل والافكار افضل من تضيع الوقت فى مسألة الحماية فقط نستخدم الحماية لاغلاق القاعدة نم العبث عن طريق الخطأ ليس إلا
  2. جزاكم الله خيرا استاذى الجليل ومعلمى القدير واخى الحبيب الاستاذ @أبو عبدالله الحلوانى ولكم يسعدنى ويشرفنى ان يكتمل رونق العمل بلمساتكم الطيبة يا طيب
  3. هات المرفق
  4. العفو منكم استاذى الجليل انا اقل طالب علم فى هذا الصرح الفضيل
  5. استاذى الجليل @د.كاف يار اطلب منكم على النظر فى هذا المرفق والرجوع الى بعد التجربة مسح ضوئى لاى عدد من الاوراق دون الاعتماد على اى برامج خارجية والتحويل الى pdf Scan With ms Access ADF.zip
  6. السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته استاذى الجليل ومعلمى القدير الاستاذ @د.كاف يار بعد التحية للاسف بعد التجربة لم يقم المرفق الا بعمل مسح ضوئى لورقة واحدة فقط المطلوب المسح الضوئى لكل الاوراق مره واحدة
  7. لم تنجح معي وندوز 7 64 بيت
  8. وهذا تعديل معلمى الجليل واستاذى القدير الاستاذ @essam rabea كما تفضل مشكور واختصر 100 سطر بـ بسطر واحد مش الصعايدة اللى عملوه الأول ولكن انا اضفت جزئية كام لابد منهاطالما اننا نحاول تلافى الاخطاء قدر المستطاع هههههههههه منا لازم احط التاتش الصعيدى مفجأه Change Characters (1).mdb
  9. وطبعا انا راح اسمه كلامك يا استاذى الجليل ومعلمى القدير يا حبيبى يا استاذ @essam rabea لان اللى ما يسمع لكبيره يا تعاتيره
  10. والله .... الله يفتح عليك علشان تعرفوا بس ان انا صعيدى هاهاهاهاهاه بس خلاص كيف ما يحكوا عنا بالصعيد العايط ع الفايت نادم
  11. بافكر اضيف شئ على نموذج الاتصال مكان لكتابة الاى بي واسم المجلد ويتم حفظ البيانات ويتم استدعائها فكر معايا يا استاذ @محمد احمد لطفى
  12. اتفضل دوس كليك يمين Test.accdb وهنا فكرة أخرى
  13. وجزاكم ان شاء الله خيرى الدنيا والاخرة ان شاء الله -------------------------------------------------------------------------------------------------- لا فضل لى اصلا فى اى شئ هذا فضل الله تعالى ... سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا انك انت العليم الحكيم
  14. الحمد لله رب العالمين نجحت ونجح الاتصال بس ممكن طلب ممكن اعرف إصدار الويندوز عندك ....... والنواه بتاعته 32 بيت او 64 بيت ممكن اعرف إصدار الاوفيس عندك ....... والنواه بتاعته 32 بيت او 64 بيت واليك التعديل الاخيــــــــــــر Connect To Network (1).accdb
  15. اتفضل يا استاذ @محمد احمد لطفى Connect To Network.accdb
  16. سبحان الله لم تعمل عندى اعتقد اننى لم استطع تنفيذ الكود جيدا يظهر هذا الخطأ معى على كل حال الحمد لله انك سعدت بها وتمت معك بفضل الله بدون اى مشاكل
  17. اتفضل ان يسر الله لى تعالى قد يكون لى عودة بما يتفضل به الله تعالى على لاتيك بحلول أخرى إن أمكن ذلك بمشيئة الله تعالى قد تكون هناك حلول افضل من ذلك ولكن هذا اول ما خطر ببالى اعتذر ظروفى ولله الحمد على كل شئ لا تسمح لى حاليا بالتركيز أو التفكير اعتذر ان كانت الطريقة مطولة ومعقدة بعض الشئ Change Characters.mdb
  18. لا تيأس واستعن بالله عزوجل
  19. وانا مع الادة الجديدة نفس المشكلة اللغة تمام اصلا وتم التجربة على قاعدة جديدة اصلا
  20. انا فهمت قصدك لكن بصراحة مش عارف
  21. الله اكبــــــر فعلا اشتغل طيب الحمد لله رب العالمين طيب ممكن اطلب منك طلب ممكن تتكرم على وترفع المرفق اللى انت عملته اللى اشتغل معاك بالبيانات اللى انت عملتها زى ما عملتها بالضبط
  22. وانا لا املك الامكانيات اللازمة للتجربة كذلك
  23. طبعا تعدل البيانات دى حسب ما عندك ServerShare = "\\corp-server\HostingFolder" UserName = "mydomain\myuser" Password = "freddie123"
×
×
  • اضف...

Important Information