ههههههههههههه طيب انت حل مشكلتك فى اعدادات اللغة
استنى عليه ادور على مشاركة انا كنت وضعت فيها حل المشكلة بصور
اخى الحبيب جرب هذا الحل ربما يكون فيه الفائدة ان شاء الله
اخى الحبيب اتمنى العودة فرحا بعد عمل اعادة تشغيل الجهاز بناء على خطوات الشرح السابقة بفتح قاعدة بياناتات ان شاء الله
اعمل لها ضغط واصلاح واعمل لها بعد كده ضغط بواسطة وين رار مثلا
وارفع على اى مركز رفع ملفات خارجى https://up.harajgulf.com/
http://up.top4top.net/
http://gulf-up.com/
وفى انتظار حضرتك انشاء الله بالرابط الخارجى لتحميل القاعدة الموضوع بسيط جدا
طيب ممكن سؤالين
الاول لو تريد frminput يجب ان يبقى ورقة بيانات
ليه حضرتك معملتش التنسيق الشرطى مباشرة لانه سيعمل فى هذه الحالة
الثانى لو تريد frminput يجب ان يبقى ورقة بيانات
ليه معملتش النموذج نموذج مستمر علشان تقدر تغير الالوان بالكود كما تريد وكذلك تحصل على نفس نتيجة ورقة البيانات
ومن وجهة نظرى هذا افضل حتى يمكنك وضع دليل الاوان للعملات اعلى النموذج
وعليمن السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
بالنيابه عن اخوانى ومن سبقونى بتقديم الحل وبالاصاله عن نفسى الشكر لله وحده
الحمد لله تعالى الذى تتم بنعمته الصالحات
اجمل التحايا
اعرض الملف
البوم صور - تغيير صورة زر الامر عند مرور الماوس عليه
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لن اطيل عليكم كثيرا الجوب من العنوان
صاحب الملف
ابا جودى
تمت الاضافه
15 نوف, 2016
الاقسام
قسم الأكسيس
اخى وحبيبى اعتذر منكم والله انا تقريبا ما نمت من امبارح والان اصبحت مجهدا جدا جدا اعتذر جدا جدا والله لم الاحظ مشاركت حضرتك حاجة من اتنين يا انا بانام يا اما نمت
استودعكم الله تعالى الذى لا تضيع ودائعه واراكم ان شاء الله تعالى وكان لى فى العمر بقيه غدا على خير وطاعة
احبكم فى الله
اولا ولا فكرة ولا حاجة دى كل اكواد حضرتك كل اللى انا عملته جعلت فيها شئ من المرونه فى التعامل فقط
وبعدين انا ولا ذكى ولا حاجة ههههههههههه انا بافهم بالعافية وبصعوبة
ده بس فضلك ربك سبحانه وتعالى ربك لما يريد
العفو منك اخى الحبيب
انا اقل طالب علم فى هذا الصرح الشامخ
اسال الله تعالى العفو والعافية لكم ولوالديكم ولمن تحبون ولكل المسلمين اجمعين ان شاء الله الاحياء منهم والاموات
شكر الله لكم واحسن اليكم ... احبكم فى الله ولوجه الله
انا اخوك وانا مجرد طالب علم
ويسعدنى انا مشاركتكم والتعاون معكم اسال الله تعالى ان يجعلنا ممن يتعاونون على البر والتقوى
اخى الحبيب اعتذر جدا جدا جدا لا املك 2003 ولا استطع التجربة
جزاكم الله خيرا استاذى القدير واخى الحبيب
بضاعتكم وردت اليكم فمنكم نتعلم وننهل من بحور علمكم فندين لكم انا وكل طلب العلم فى هذا الصرح الشامخ بعد رب العزة سبحانه
اسال الله تعالى ان يغفر لكم ولوالديكم وان يرزقكم البركة فى العلم والعمل والاهل والولد ان شاء الله انتم ومن تحبون والمسلمين جميعا الاحياء منهم والاموات
امين امين امين ............
oooooooops
استاذنا الحبيب واخينا الفاضل الاستاذ محمد إبراهيم أبو القاسم
للعلم المرفق لم اجربه على اصدار 2003 انا اعمل على اصدراى 2010 و 2016
لكن احاول دائما ان تكون قواعد البيانات التى ارفقها بامتداد mdb تنسيق 2000-2003 حتى تعم الفائدة قدر الامكان وحتى اسهل على كل من يتعامل مع اكسس من هذا الاصدار
حضرتك جرب المرفق وفى انتظار رد حضرتك ان شاء الله تعالى
أستاذ محمد إبراهيم أبو القاسم
بصراحة انا كنت لسه بارفع الملف ووجدت مرفق حضرتك وفكرة حضرتك افضل من فكرتى
لكن اسمح لى انا عملت تعديل بسيط جدا جدا على مرفق حضرتك حتى تكون به مرونه
جزاكم الله تعالى خيرا وجعلكم سباقون دائما بالخيرات
db_up.rar
يا استاذ عبد الله الكود موجود داخل النموذج وارقام الالوان هى التى تظهر على مربع الون الخاص به فى عرض النموذج
لو تعذر الامر فى التطبيق مع حضرتك
ارفق القاعدة واكتب الالوان التى تريدها وان شاء الله تعالى اكود لك حاجة الالوان
txt_1.BackColor = Me.txt_1.Value
Me.txt_1.Value=
0 اسود
16777215 ابيض
255 احمر
26367 برتقالى
32768 اخضر
وهذا على سبيل المثال وليس الحصر
وعند حضرتك كل ارقام الالوان