ومساهمة منى مع اخى الحبيب @kanory
لانى كنت عامل قاعدة لكيبورد قبل كدة كان لازم استخدم الأكواد للتحكم فى كل الأحرف والعلامات
طبعا انا كاتب اكواد كتير شوية لكن التحكم فى الموديل هنا افضل قليلا تستطيع ان تلغى ما لا تريد او تريده بأضافة العلامة ' فى اول سطر الكود
يعنى مثلا انا لاغيت الاقواس عاوز ترجع الاقواس استبدل الكود ده
myData = Replace(myData, "(", "")
myData = Replace(myData, ")", "")
بهذا الكود
'myData = Replace(myData, "(", "")
'myData = Replace(myData, ")", "")
مفيش دلع اكتر من كده يا استاذ @saleh204
الاستعلام Query2 هو النهائى
طبعا هو مبنى على الاستعلام Query1
تقدر تشوف الفرق بينهم
EngArb (3).accdb