اذهب الي المحتوي
أوفيسنا

أبومروان

03 عضو مميز
  • Posts

    346
  • تاريخ الانضمام

  • تاريخ اخر زياره

  • Days Won

    6

كل منشورات العضو أبومروان

  1. جزاك الله خيرا الرجاء طريقه اضافه هذه الاداه علي ويندوز 10
  2. بارك الله فيك ياااااا اسناذ / محمد علي وجزاك الله خيرا واكن ظهر لي هذا الخطا اللي في الصوره عما بان استمعمل افيس 2013 ويندوز 10
  3. جزاك الله خيرا من ربوع زهرائنا الغالية ...نرسل أشعة من النور ، لتخترق جدار التميز والإبداع ..أشعة لامعة ، نرسلها لصاحب التميز والعطاء ...للفاضل الأستاذ( علي ) لك منا كل معاني الحب والتقدير ، والذي يساوي حجم عطاؤك اللامحدود وحضرتك المعادله اللي اعلي الصفحه باجي اعملها علي ايدي مش بتقبل وبيظهر لي خطا
  4. السلام عليكم الساده الافاضل تحيه طيبه وبعد.... السوال الاول : الرجاء شرح هذه المعادله IF([@Material]="";"Adjustment";IF(VALUE(RIGHT([@[Cost Center]];1))=6;"Truck Damage & Salse Return";IF(AND(VALUE(RIGHT([@[Cost Center]];3))=701;A2="0095");"Production defect Branches";IF(AND(VALUE(RIGHT([@[Cost Center]];3))=701;A2<>"0095");"Production defect Plant";IF(VALUE(RIGHT([@[Cost Center]];3))=100;"Shipment Damage";IF(VALUE(RIGHT([@[Cost Center]];3))=730;"warehouse Damage";IF(VALUE(LEFT([@[Cost Center]];3))=307;"Truck Damage & Salse Return";""))))) كما في المرفق السوال الثاني كيف عمل رسم بياني مرتبط بــــ pirut table كما في الصوره وتقبلو فائق الاحترام والتقدير اول سوال.xlsx
  5. كلمة شكر ما تكفي والمعنى الذي توفيه لو بيدي العمر أعطيه لأعبر له عن مدى شكري
  6. جزاك الله كل الخيرا علي كل ما تقدمه من مجهود واعمال ولك جزيل الشكر والتقدير . سيدي الفاضل السبب من عدم رفعي للملف هو اني محتاجه اتعمل vbn من الخبراء زاي حضرتك وكل يوم بتعمل من حضرتك معلومه جديده وبتطبقها في شغلي ولك مني وللمتندي العظيم فائق الاحترام والتقدير .😍😍
  7. السلام عليكم الساده الافاضل تحيه طيبه وبعد.... كنت محتاج كود للحفظ والخروخ ومعاه مسج بوكس للتاكيد وتقبلو فائق الاحترام والتقدير 😍
  8. جزاك الله خيرا من ربوع زهرائنا الغالية ...نرسل أشعة من النور ، لتخترق جدار التميز والإبداع ..أشعة لامعة ، نرسلها لصاحب التميز والعطاء ...للفاضل الأستاذ( علي ) لك منا كل معاني الحب والتقدير ، والذي يساوي حجم عطاؤك اللامحدود .
  9. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الساده الافاضل تحياتي ...... اريد كود تفقيط للعمله المصريه باللغه الانجليزيه ولكم فائق الاحترام والتقدير ..
  10. الرجاء تعديل بسيط لو امكن تتم عمليه الترحيل تمام في row7 فقط اما باقي rows لحد row18 لم يتم الترحيل قد يكون الموظف بيشتري اكثر من منتج في فاتوره واحده والرجاء قبول اعتذاري علي التقل عليكم فانتم اهل العطاء والكرم شكراً لكم من أعماق قلبي على عطائكم الدائم جزاكم الله كــــل خيراً الترحيل.xlsm
  11. شكراً لكم من أعماق قلبي على عطائكم الدائم جزاكم الله كــــل خيراً
  12. جزاك الله كــــل خير
  13. الرجاء عمل ترحيل من plantالي reportعلما بان يوج معادلات برجاء عدم التاثير عليها الترحيل.xlsx وعمل زر للطباعه 😍
  14. جزكم الله خيراً.........، والف شكر علي المساعده
  15. الاخوه المشرفين والاعضاء تحيه طيبه وبعد..............،، تظهر اللغه العربيه بشكل غريب كما في الصوره غير مفهم عندي علي الجهاز الكمبيوتر عندما اقوم بفتح vba وجربت الشيت في جهاز اخر شغال زاي الفل ارجو الافاده في كيفه حل هذه المشكله 😍
  16. كودلترحيل الفاتوره الي شيت الدتا مع العلم ترحيل مع كود العميل والتاريخ وتغير مسلسل الفاتوره بمجرد ترحل الفاتوره ومسحها وعمل زر للطباعه للفاتوره فاتوره.xlsx
  17. استاذ علي تحياتي ..........، محتاج اني اعمل فاتوره وترحلها الي البيانات وبمجرد الضغط علي ترحيل تفرخ الخانات ماعدا التاريخ الي شيت الدتا الشيت السابق كنت بدخل البيان وبعدين استخلص الفاتوره .. ولكن محتاح بجوار الشيت اعمل فاتوره وترحلها الي الدتا والف شكر ل اهتمام حضرتك ولمجهودك الرائع ..... 👍👍
  18. الاخوه الاعضاء تحيه طيبه وبعد ...... مرفق لحضرتكم ملف محتاج التعديل عليه حيث يقوم بترحيل البينات من الفاتوره الي الدتا مع العلم عدم ترحيل الخلايا الفارغه وترحيل كود العميل والتاريخ بجوار كل كود صنف مترحل وعمل رز طباعه ومعاينه بجاور زر الترحيل 😍 الشيت.xlsm
  19. جزاكم الله خيرا الف شكر عل يالمجهود الرائع استاذي الفاضل ربنا يزدك علم ونفعا للناس 😍😍
  20. جزاكم الله خيرا الف شكر عل يالمجهود الرائع استاذي الفاضل لكن يوجد مشكله بسيطه عند الضعط علي رز تظهر هذه الرالرساله اللي في الصوره " عما بان تم تفعيل المايكرو " 😍😍
  21. جزاكم الله خيرا منتدي متميز الرجاء الرد علي استفساري 😍😍
  22. الاخوه الاعضاء تحيه طيبه وبعد ...... مرفق لحضرتكم ملف فيه شيت عايز في شيت الطباعه اقوم بتحديد البحث بشرط ان يكون التاريخ المحدد وكود العمل بجوار بعض في صفحه العمليات يعني في الشيت الحالي المرفق لو العميل اشتري 4 اصناف في يوم السبت مثلا واشتري 10 اصناف في يوم الثلاثاء مثلاً عندما اقوم بالبحث عنه بكتابه كود العميل والتاريخ يوم الثلاثاء سوف يظهر 14 الصنف انماء اريد فقط يهر يوم الثلاثاء فقط وجزكم الله خيراً 😍 الشيت.rar
  23. هل هذا الكود صحيح ام لا Sub print() Sheet2.range.("a1:b16").printout Endsub
×
×
  • اضف...

Important Information